مورد سوریه شبانه مرکزی آمریکا استانبول

مورد: سوریه شبانه مرکزی آمریکا استانبول عملیات نظامی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار بین الملل امانوئل مکرون کیست؟

امانوئل مکرون 39 ساله، مدیر جمهوری منتخب فرانسه بعد از برگزاری نشست یکسان با فرانسوا اولاند در کاخ الیزه، لحظاتی پیش به صورت رسمی قدرت اجرایی این کشور را در دست

امانوئل مکرون کیست؟

امانوئل مکرون کیست؟

عبارات مهم : سیاست

امانوئل مکرون 39 ساله، مدیر جمهوری منتخب فرانسه بعد از برگزاری نشست یکسان با فرانسوا اولاند در کاخ الیزه، لحظاتی پیش به صورت رسمی قدرت اجرایی این کشور را در دست گرفت و مدیر جمهوری فرانسه شد.

به گزارش ایرنا، آئین انتقال قدرت فقط با حضور مکرون و اولاند در مقر ریاست جمهوری برگزار و در جریان آن سری ترین مباحث فرانسه از جمله کدهای اتمی به مدیر جمهوری تازه اعلام شد.

امانوئل مکرون کیست؟

پس از این نشست که کمتر از یک ساعت به طول انجامید، مدیر جمهوری تازه با عبور از خیابان شانزه لیزه، فاصله میان کاخ الیزه تا میدان شارل دوگل را طی و بعد از عبور از میان جمعیت حاضر در خیابان، در این میدان در برابر مقبره نمادین سرباز گمنام ادای احترام کرد.

به هنگام مراسم انتقال قدرت به مدیر جمهوری جدید، ۲۱ گلوله توپ از برابر ساختمان «انوَلید»، مقبره ناپلئون و بعضی از بزرگان فرانسه شلیک شد.

امانوئل مکرون 39 ساله، مدیر جمهوری منتخب فرانسه بعد از برگزاری نشست یکسان با فرانسوا اولاند در کاخ الیزه، لحظاتی پیش به صورت رسمی قدرت اجرایی این کشور را در دست

بر اساس اعلام رسانه های فرانسوی، مدیر جمهوری تازه بعد از صرف نهار، با حضور در ساختمان شهرداری با شهردار پایتخت ملاقات می کند.

همچنین قرار است امانوئل مکرون فردا (دوشنبه) نخست وزیر خود را تعیین و در نخستین سفر خارجی در برلن با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار کند.

امانوئل مکرون کیست؟

امانوئل ژان-میشل فردریک مَکْرون (Emmanuel Jean-Michel Frédéric Macron) معروف به امانوئل مکرون، زاده 21 دسامبر 1977 در «آمیان Amiens» فرانسه است.

امانوئل مکرون کیست؟

پدر مکرون «ژان-میشل مکرون» دکتر و استاد مغز و اعصاب در بیمارستان آموزشی آمیان و مسئول دانشکده پزشکی این شهر و مادرش «فرانسواز نوگِ» دکتر و مشاور امنیت اجتماعی است.

وی در دانشگاه پاریس غربی نانتر فلسفه خواند و در سال ۲۰۰۴ دانش آموخته مدرسه ملی اداری شد.

امانوئل مکرون 39 ساله، مدیر جمهوری منتخب فرانسه بعد از برگزاری نشست یکسان با فرانسوا اولاند در کاخ الیزه، لحظاتی پیش به صورت رسمی قدرت اجرایی این کشور را در دست

مکرون سابقه فعالیت به عنوان بازرس مالیه و سپس در بانک روتشیلد و شرکا، بانکدار سرمایه گذاری شد.

او که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ عضو حزب سوسیالیست بود، در سال ۲۰۱۴ در کابینه دوم مانوئل والس به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال فرانسه منصوب شد.

امانوئل مکرون کیست؟

مکرون در همان ابتدای کار و در نخستین صحبت های انتخاباتی، «نبرد اقتصادی و اجتماعی» را نخستین اولویت خود در صورت پیروزی در انتخابات 2017 اعلام و وعده کم کردن هزینه های کسب و کار را داد.

مکرون هرچند در هفته نهایی انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید پذیرای تغییراتی باشد، در غیر اینصورت باید با فرگزیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) مواجه شود، ولی به عنوان یکی از طرفداران اتحادیه اروپا آشنا می شود و بیش از دیگر نامزدهای انتخابات 2017 ریاست جمهوری، از این اتحادیه حمایت کرده است.

وی سابقه موضع گیری منفی علیه کشور عزیزمان ایران در کارنامه سیاسی خود نداشته است و در سفر حجت الاسلام حسن روحانی مدیر جمهوری کشورمان به پاریس، وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال فرانسوا اولاند مدیر جمهوری فرانسه بود و در آن سفر بسیاری از تفاهمنامه های بین دو کشور در حوزه کاری وی طبقه بندی می شد که در نهایت در جهت منافع هر دو کشور ارزیابی می شود.

مکرون درمواجهه با مسلمانان نیز، علیه سیاست های تبعیض آمیز در مورد جمعیت مسلمان فرانسه صحبت و اعلام کرده است که «هیچ دینی مسئله فرانسه نیست» و از طرف دیگر با انتقاد از عملکرد کشورش در استعمار الجزایر، این اقدام فرانسه را «جنایت علیه بشریت» معرفی کرده است.

مکرون در عرصه اقتصاد، سیاست سوسیال – لیبرال مبتنی بر تجارت و بازار آزاد، کم کردن مالیات شرکت های بزرگ، کم کردن هزینه های عمومی و پزشکی، توسعه انرژی های تجدید پذیر و حمایت از شرکت های نوین دیجیتال را دنبال می کند.

عملکرد فرانسوا اولاند در مقام ریاست جمهوری

عملکرد فرانسوا اولاند مدیر جمهوری سابق فرانسه، مردی که خود را عاشق سیاست معرفی می کند ولی محبوبیتش در دوران حکومت فرو ریخت؛ و مدیر جمهوری که آخر دولت سوسیالیست خود را آغازی جهت ادامه حیات سیاسی خود می داند، در عرصه های متفاوت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قابل بررسی است.

از مهمترین موضع گیری های اولاند در عرصه سیاست خارجی می توان به برگزاری بزرگترین کنفرانس تغییرات آب و هوایی و مبارزه با گرمایش کره زمین موسوم به کاپ 21 در 12 دسامبر سال 2015 و تایید 195 کشور شرکت کننده در این کنفرانس، اشاره کرد.

عملیات نظامی فرانسه موسوم به «سِروال» در کشور مالی و عملیات نظامی «سانگاریس» در کشور آفریقای مرکزی از دیگر کارها این مدیر جمهوری در عرصه سیاست خارجی است.

اولاند در عرصه اقتصادی دو رویکرد مهم را دنبال می کرد که نخستین آن روش حمایت از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فرانسه موسوم به «سی.آی.سی.ای» و دوم مبارزه با بیکاری و زیاد کردن اشتغال در فضای اقتصادی این کشور بود.

در همین حال تصویب نسخه تازه قانون کار فرانسه که به قانون «اِل خمری» (نام وزیر وقت کار فرانسه) معروف شد، تسهیلات جدیدی را در زمینه قراردادهای کار به نفع کارفرمایان و به ضرر کارکنان شرکت ها ایجاد کرد. به نتیجه نرسیدن سیاست های اقتصادی اولاند در ظرف زمانی تعیین شده، یکی از عوامل مهم ناکامی او در عرصه اقتصادی و کم کردن محبوبیت این مدیر جمهوری محسوب می شود.

تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان و پیشنهاد «رفورم سلب ملیت فرانسوی» از افرادی که به فعالیت های تروریستی روی آورده اند، از جمله کارها اولاند در پنج سال ریاست جمهوری وی در عرصه اجتماعی بود.

اولاند در عرصه مبارزه با تروریسم نیز هرچند تلاش های گسترده ای انجام داد، ولی کشته شدن ۲۴۰ فرانسوی و زخمی شدن صدها شهروند دیگر بر اثر حملات تروریستی طی مدت پنج سال، عملکرد قابل دفاعی جهت این مدیر جمهوری باقی نگذاشت.

واژه های کلیدی: سیاست | فرانسه | فرانسه | اقتصادی | ریاست جمهوری | اخبار بین الملل


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار